Skönhet & smink / 2013 / 0       

Maybelline Fit Me Foundation - recension

Jag fick denna foundation av min syster i födelsedagspresent i somras. Vi hade tidigare fått ett prov från KICKS med den ljusaste nyansen, nr 110, och den passade perfekt på mig som är ganska blek. Jag applicerar lite foundation med mina fingrar på kinderna, hakan och panna och blandar ut. Jag vill inte ha det i hela ansiktet, bara där jag har lite ärr och röda områden. Den täcker som ni kan se ganska bra, mina fräknar försvinner nästan helt och egentligen behöver jag inte ens lägga på concealer under ögonen, men av vana gör jag det i alla fall.

Fit Me Foundation beskrivs som en skräddarsydd made-for-you-makeup som låter huden andas och lysa igenom. Formulan innehåller ingen olja, vilket är ett plus för mig som har en blandad hud med fet t-zon, men jag märker att jag blir lite glansig efter några timmar så då pudrar jag bara lite lätt över det igen. Jag använder inte foundation varje dag (det skulle jag aldrig orka) utan bara dagar då jag vill känna mig lite finare.
 
Maybelline Fit Me Foundation finns att köpa på bland annat KICKS för 145 kr/30 ml (vilket är jättemycket!).

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It