Vackra saker / 2013 / 0       

The Winner

Jag och mamma åker ibland tillsammans till våra jobb på stan på morgonen. Vi parkerar bilen några kilometer från jobbet och sedan promenarar jag till jobbet. Totalt, fram och tillbaka, blir det en sträcka på 4,4 km. Medans jag går så lyssnar jag ibland på Morgonpasset i P3 och ibland på musik som jag lagt in i mobilen. Det finns en speciell låt som jag brukar lyssna på repeat, så vacker är den.
 
Låten heter The Winner och artisten är Devotchka. Fösta gången jag hörde den var när jag såg en dansvideo på Youtube, se på den nedan (ja, dansarnas kostymer är konsiga, men försök ignorera dem). Det är olika grupper dansare som representerar de olika instrumentet i låten. När jag går så brukar jag gå i takt med trummorna i låten, det är två killar och två tjejer som representerar det instrumentet i dansen. Kolla särskilt noga på slutet av videon, när alla grupper dansar och alla instrument spelar samtidigt. Eftersom grupperna roterar så hör man nästan bara det instrument vars grupp dansar längst fram, riktigt coolt.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It