Tankar / 2013 / 0       

Tiden räcker inte till

Nu har jag jobbat i lite mer än en månad på mitt nya jobb. Jag har börjat anpassa mig till ett heltidsjobb vilket är ganska stor skillnad mot att vara hemma och arbetslös. En sak som jag har märkt är att veckorna går så himla fort. De gjorde de redan innan men nu går det för fort. Det känns som att jag inte hinner göra något i veckorna, det är bara på helgen som jag faktiskt hinner göra saker. På vardagarna går jag upp tidigt, går till jobbet, kommer hem, äter middag, har kanske en eller två timmar fritid och sedan går jag och lägger mig. På helgen däremot, två dagar ledig från jobbet, det är först då jag hinner göra saker.
 
Det har automatiskt blivit så att jag längtar lite till fredag, till helgen. Jag har massor av saker som jag vill och måste göra men som jag inte hinner på vardagarna, timmarna räcker inte till, så jag sparar dem till helgen. Det är en stor att-göra-lista med saker, sorterade efter prioriteringsgrad. Men istället för att hela tiden längta till helgen så borde jag försöka ta varje dag som den kommer, koncentrera mig på nuet. Just nu är det söndag och idag hinner jag göra massor av saker. På måndag börjar jobbet igen men om jag försöker koncentrera mig på nuet då också (och inte blicka för långt framåt) så kanske jag kan göra några av de saker jag vill göra och inte spara allt till helgen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It