Skönhet & smink / 2013 / 0       

Ultrabland - ansiktsrengöring från Lush

"Ultraeffektiv och ultrasnäll". Så beskriver Lush deras ansiktsrengöring som heter Ultrabland. Den tar bort smuts, fett och smink från huden utan att påverka hyns naturliga skyddslager. Bland ingredienserna kan man hitta mandelolja, bivax, rosenvatten och honung som ska göra det enkelt att rengöra och lugna huden.
 
Min syster köpte den här rengöringen till sig själv och jag har fått prova den en gång och aldrig mer. Jag använder vanligtvis Niveas sminkborttagningsmedel som jag häller på en bomullstuss och drar bort sminket. Med Ultrabland ska man istället massera in produkten direkt på sminkat ansikte och sedan dra av överflödet med en bomullstuss. Eftersom basen av Ultrabland är oljor och bivax så är den väldigt fet, alldeles fet för min hy som är blandad med fet t-zon. Jag ville skölja av ansiktet med tvål efter, så fett kändes det. Min syster, å andra sidan, har torr hy och hon upplevde inte Ultrabland lika fet, men hon gillar den inte så mycket att hon tänker köpa den igen.
 
Lush Ultrabland ansiktsrengöring 115 kr / 45 gram
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It