Vackra saker / 2014 / 2       

Lana Del Rays kraftfulla röst

I höstas lyssnade jag mycket på Lana Del Ray. Sedan dess har jag faktiskt inte lyssnat på musik så mycket men när jag hörde att Lana Del Ray har spelat in en låt för filmen Maleficent så blev jag nyfiken på hur den kunde låta. Och mycket riktigt, den är ju jättemäktig. Först nu inser jag vilken röst hon har, lite konstigt. Hennes låttexter är också riktigt bra, det är verkligen poesi och tillsammans med hennes mörka röst och fantastiska musikvideos är de jättebra. Jämför till exempel Lanas version av Once Upon A Time med originallåten från Disneyfilmen Törnrosa från 1959. Hon behöver inga störande trummor, elgitarrer eller liknande som många moderna artister måste ha. Hon klarar sig med endast sig röst för att skapa en stämning.
 
Här är mina favoritlåter av Lana Del Ray:
 
Video Games
Born To Die
National Anthem
Summertime Sadness
Ride
Young and Beautiful
Once Upon A Time
Johanna
2014 /

Åh älskar Lana Del Ray!!

MATILDA
2014 /

åh älskar henne!

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It