Skönhet & smink / 2014 / 0       

Mina produkter från Isadora

Isadora är ett sminkmärke som jag har ganska många produkter från. Det är billigt och, enligt min erfarenhet, prisvärt.
 
Eye Shadow Palette - Matte Chocolates
Fem matta ögonskuggor i brunskalan. Jag använder skuggorna som countour under kindbenen, som ögonskuggor samt som ögonbrynsskugga.
 
Velvet Touch Compact Powder - 10 Sheer Transparent samt 11 Soft Mist
Mattar ner jättebra, jag använder den transparanta medan syrran försöker göra slut på den som är ett snäpp mörkare för att sen köpa den transparanta som passar oss blekfisar bättre
 
Perfect Lipliner - 29 Candy Pink
En matt läppenna som är i en kall skrikrosa färg. Blir snyggt om man lägger ett mer korallrosa läppstift över, det mattar ner färgen lite.
 
Inliner kajal - 56 Blonde
Jag har den på under vattenlinjen för att ljusa upp ögonen lite. Den funkar jättebra och det känns som att den aldrig kommer ta slut eftersom man använder så lite när man applicerar den.
 
Second Nail Polish - Beige
Jag använder denna som baslack innan jag lägger på en färg men den funkar lika bra som ett naturligt färgat nagellack.
 
Graffitti Nail Top Polish i okänd nyans
Ett topplack som ska bilda en cool yta med sprickor. Detta lack har jag slängt nu, det torkade, jag använde det bara ett antal gånger så det var inget för mig helt enkelt.
 
Jelly Kiss läppstift - 52 Rose Blush, 57 Coral Punsch samt 56 Raspberry Sorbet
Ett av mina absoluta favoritläppstift. Ger jättemycket glans, luktar supergott och gör läpparna återfuktade. Min favorit är den korallrosa i mitten.
 
Mineral Foundation Powder Kabuki Brush
Denna borste följde med ett mineralpuder som jag köpte för flera år sedan och jag använder nu denna som en vanlig puderborste. Den sticks lite men funkar annars bra att använda.
 
Big Bold mascara - Black
Gör ögonfransarna jättelånga och fina. Men jag harh aft denna mascara ett bra tag nu och den har börjat torkat  så jag måste köpa en ny.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It