Litteratur / 2014 / 0       

Tre böcker jag fick i present

Jag fyllde år i början av augusti och fick bland annat dessa tre böcker i present. Det är egentligen inte sådana böcker jag brukar läsa, jag gillar såna som utspelar sig förr i tiden och gärna utspelar sig på stora eller herrgårdar slott i England (tänk Downton Abbey). Men jag tycker att alla tre böcker verkar spännande.
 
Kvinna 22 handlar om moderna äktenskap och riskerna med att ska spänningen på nätet istället för i det verklige livet. En kvinna som glider isär från sin make deltar i en anonym undersökning om äktenskap och upptäcker hur befriande det är att svara sanningsenligt på frågorna. Men hon undrar så småningom vad hon egentligen gett sig in på.
 
Fyren mellan haven handlar om längtan och om hur det ibland är svårt att se vad som är rätt och fel. Ett par bor på en ö en bit från Australiens kust. En dag hittar de et spädbarn och tar in det som sitt eget. När paret återvänder till fastlandet inser de att den händelse som gett deras tillvaro en mening samtidigt slagit en annan människas liv i spillror.
 
Livet efter dig är en rörande berättelse om annorlunda kärlek. En ung framgångsrik affärsman blir rullstolsbunden efter en trafikolycka. Samtidigt blir en ung tjej arbetslös och tar jobbet som mannens assistent. Mannen är deprimerad och har planerat hur han ska sluta leva. Tjejen bestämmer sig i sin tur att få honom att ändra sig.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It