Tankar / 2014 / 0       

Året 2014

Januari
Året började med att jag skrev en lista över hur jag ville träna och vilka mina träningsmål var. Under 2014 lyckades jag uppfylla sex av de åtta punkterna på listan. Ett av målen var att simma och för att uppfylla det så köpte jag två nya baddräkter, men det dröjde ända till december innan jag uppfyllde det målet. Jag läste boken Berättelsen om Pi och började blogga om min träning. Syrran och jag hade köpt Viva La Divas ögonskuggepalett till oss själva i julklapp och jag började prova ögonskuggorna lite smått.
 
Februari
Höjdpunkten i februari var när vi åkte till utförsäljningen på second hand-stället Lata Pigan utanför Hummelsta, Enköping. Jag fyndade fem vintageklänningar för 500 kr. Jag läste en ny träningstidning, Shape Up, och boken Den osynliga bron samt tränade fem gånger gratis på Actic. Jamie Oliver hade även kommit ut med en ny kokbok och jag var snabb att köpa den till min samling. Jag provade att göra en grön smoothie av bland annat spenat och kiwi (äckligt!) och köpte lite nya träningskläder.
 
Mars
På Rusta fyndade jag en skivstång och jag funderade på det här med att träna hemma, men jag var samtidigt sugen på att börja träna på gym. Jag försökte läsa boken Svindlande höjder men det var riktigt svårt, jag badade bubbelbad med Butterball från Lush och såg på filmen Kick-Ass. Det kändes som vår och jag älskade min nya ljusa kappa från H&M. Jag åt mycket kesella, riskakor och mandelsmör och provade att dricka mandelmjölk.
 
April
Jag skapade en utmaning för mig själv, Active April, då jag skulle försöka att vara lite mer aktiv, jag läste en bra bok om introverta människor, framkallade foton jag tagit under året och upptäckte fördelarna med att ha en träningsapp (Endomondo) där man registrerar sin träning. I mitten av månaden fick jag ett nytt jobb i Eskilstuna och jag började nu pendla dit varje dag. Vi köpte en ny bil, jag läste boken Juliet Naked av Nick Hornby och tyckte att det verkligen var vår nu när jag såg träden blomma utanför högskolan.
 
Maj
Jag använde ett läppstift i en lite annorlunda färg. Mina paprikor levde för fullt, nu började de återigen bli gula. Nu blev det äntligen promenad- och joggingsväder igen så jag gjorde ett träningsschema där jag till slut skulle kunna springa 5 km. För att känna mig extra motiverad köpte jag nya träningskläder och jag beställde även lite saker från H&M. Till frukost åt jag äta chiapudding eller havregrynsgröt med ägg i.
 
Juni
Syrran och jag gjorde en utflykt till Rademachersmedjorna i Esilstuna, vi åt lax i paket, en av mina favoriträtter, och i vår trädgård blommade allt som kunde tänkas blomma. När jag åkte till jobbet läste jag mycket, bland annat Vickys vintage och Fallhöjd. Jag tittade på ett roligt tv-program om träning, Svett & Etikett, och gick runt i mina tunna leopardbyxor eftersom det var så jättevarmt (ja, jag jobbade hela sommaren, tog bara tre dagar ledigt). Jag skrev även en recension om filmen The Grand Budapest Hotel som jag och syrran såg på bio.
 
Juli
I juli åt jag en god frukost ute på altanen, jag lånade några böcker från biblioteket (ingen av dem var särskilt bra), fyndade en blommig blus på en second hand-butik i Eskilstuna och letade efter en ny mascara. Jag såg på filmen Upside down, bakade en mazarinkaka och kanel- och äpplemuffins och besökte vintagebutiken Reko Vintage i Västerås (som nu tyvärr kommer slå igen). En tidig morgon (ca kl. 05:00), när jag cyklade till bussen träffade jag en stor svart katt som jag hann klappa lite.
 
Augusti
Jag köpte en ny almanacka, lyssnade på First Aid Kits senaste album och läste boken Livet efter dig. Den största höjdpunkten i augusti var utflykten till Harry Potter Exhibition som jag gjorde tillsammans med min syster. Vi gick också på utebio tillsammans och tränade utejympa med Friskis&Svettis gratis. Jag köpte två par jeans från H&M på rea, 100 kr/st (ordinariepris 399 kr/st), tränade i utegym och hittade en ny favoritjuice.
 
September
Vi drabbades relativt lindrigt av Västmanlandsbranden, trots att vi bodde så nära den, men det var ändå ganska läskigt. Jag köpte nya glasögon och provade Keso Yoghurt. Jag började läsa om alla Harry Potter-böcker och bokade mitt första möte med en dietist. Jag försökte att bli peppad istället för deppad inför hösten, tränade boxning på Friskis & Svettis med syrran, tipsade om second hand- och vintagebutiker i Mälardalen och började använda eltandborsten som jag fick i födelsedagspresent.
 
Oktober
Jag gick i mål med min kunna-springa-5-km-utmaning som jag haft under våren och sommaren och såg filmen God help the girl. Jag provade en ny Ben&Jerry-glass, köpte fint porslin från Hemtex, åt en god lunch på Papas Tapas i Eskilstuna samt längtade till den femte säsongen av Downton Abbey. För att få lite höstkänsla köpte jag nya doftljus från Yankee Candle som doftade kryddigt och lite kanel.
 
November
November bestod av träningsböcker som jag lånade från biblioteket och mat från den grymma stället Wild Western Burgers i Eskilstuna (synd att vi inte har något liknande här i stan). Jag köpte (äntligen) ett gymkort och lite nya träningsprylar för hemmaträning. Jag lyssnade även på aukustiska låtar av Lady Gaga, smakade nya tesmaker från Lipton och köpte tillsammans med syrran Body Shops julkalender.
 
December
I december åt jag mycket risgrynsgröt, tipsade om julklappar inom litteratur och skönhet, klippte mig och läste boken Fyren mellan haven. Jag tog också första steget för att lämna blod och gick tillsammans med syrran på julmarknad på Vallby Friluftsmuseum. Jag fortsatte med min glutenfri diet (enligt planering med min dietist), klappade en mysig katt och försökte till slut få någon slags rutin på min gymträning.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It