Skönhet & smink / 2014 / 0       

Julklappstips

Precis som många år tidigare så är det svårt att komma på vad man ska skriva på önskelistan. Vad betyder det egentligen att önska sig något? Är det något man vill ha, behöver ha, vill testa? I min familj har vi bestämt att inte köpa julklappar till varandra. Vi ska istället försöka hitta på något vi alla kan ha nytta av. Jag tänkte i alla fall nu tipsa om lite skönhetsprodukter som jag skulle uppskatta att få i julklapp, om det inte redan var så att jag hade dem.

Imagine handkräm, Rituals, 130 kr
Doftar fräscht av rismjölk och körsbärsblommor och återfuktar händerna bra. Jag har denna stående på byrån i mitt rum och använder den ofta.

Vineyard Peach duschkräm, Body Shop
Persika doftar ju riktigt gott, och när man använder denna doftar det i hela badrummet!

Rain parfym, CLEAN
En av mina favoritparfymer. Den doftar naturligt och riktigt fräscht, det känns nästan inte som en parfym. Doftar bland annat melon, mint och påsklilja.

Matte Chocolates ögonskuggepalett, Isadora
En riktigt användbar palett. Jag använder den till mycket - till att fylla i ögonbrynen, att skugga ansiktet (contouring) samt som vanliga ögonskuggor.

Dip-In Nagellacksremover, Depend
En riktigt smart uppfinning. För att ta bort nagellack, doppa fingret i burken i några minuter och nagellacket är borta.

Jelly Kiss läppstift i nyansen Coral Punsch, Isadora
Mitt favoritläppstift som förutom ger en lätt rosa färg även ger glans. Doftar gott av vanilj.

Dry Fast Top Coat, Seche Vite
Ett välkänt topplack som doftar ganska starkt men som torkar snabbt och gör att nagellacket sitter kvar längre.

Fit Me Foundation i nyansen 110, Maybelline
Den enda flytande foundation jag provat och jag är jättenöjd! Den har bra täckning och passar mig som är en blekfis.

Baby Lips läppbalsam i nyansen Hydrate, Maybelline

Ett ofärgat läppbalsam som har en speciell doft, jag vet inte riktigt vad det är. Men återfuktar läpparna bra gör det i alla fall.

Pennvässare för sminkpennor
Använder man ögon- eller läpppennor när man sminkar sig så vet man hur mycket lättare det går att sminka sig när pennorna är vässade.

Avocadoolja för naglar, Depend

Denna olja räcker jättelänge. Man droppar lite på naglarna och masserar in på naglar och nagelband.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It