Skönhet & smink / 2014 / 0       

Min nagelvårdsrutin

Jag har väldigt sällan målade naglar men jag vill verkligen måla naglarna oftare. Problemet är att jag måste ha ganska korta naglar annars skavar de in i ögonen när jag ska ta ut linserna. Förutom att jag filar dem regelbundet för att hålla dem korta så brukar jag också pilla på nagelbandet och det ser inte fint ut alls (det är sällan som de ser ut som på bilden ovan...). Så jag ska nu verkligen försöka hålla naglarna och nagelbanden fina och måla naglarna oftare (jag har precis köpt ett jättesnyggt nagellack som jag vill prova). Så ser i alla fall mina nagelvårdsrutiner ut.
 
Mavala Cuticle Remover
Nagelbandsremover som mjukar upp och avlägsnar övervuxna nagelband. Funkar egentligen inte alls men jag använder den i alla fall ca en gång i veckan och petar ner nagelbanden med träpinnen.
 
E.L.F. Nourishing Cuticle Pen
En penna med olja som ska strykas på och masseras in i nagelbanden och naglarna. Denna gillar jag jättemycket, luktar gott, är jättelätt att använda, har räckt nu i mer än ett halvår och kostade bara 16 kr. Denna använder jag säkert flera gånger varje dag.
 
Depend Avocadoolja
En gång i veckan lägger jag med hjälp av pipetten i flaskan en droppe på varje nagel och masserar in. I oljan finns små molekyler som tränger ner i naglarnas fibrer, ger näring och stärker naglarna.
 
Isadora Second Nail nagellack
Ett ljustbeigerosa baslack som skyddar naglarna mot slitage och gör den starkare. Jag använder denna när jag ska måla med andra nagellack, det gör att lacket sitter kvar längre.
 
Yves Rocher Quick Fluid
En vätska som ska droppas, inte målas (svårt att göra eftersom flaskan innehåller en pensel), på målade naglarna och får nagellacket att torka fortare. Funkar riktigt bra men är svårt att använda då det är lika flytande som vatten, det är lätt att ta för mycket och hela fingret blir blött.

Seche Vite Dry Fast Top Coat
Ett snabbtorkande överlack som anses av många vara det bästa i världen. Ger jättemycket glans, skyddar nagellacket från att flagna och torkar jättesnabbt. Dock luktar det jättestarkt, är väldigt trögflytande i konsistensen vilket gör det svårt att måla och många har klagat på att det stelnar fort i flaskan (dock har jag inte märkt det än).
 
Oliva by CSS Eco Hand Cream
En handkräm som jag alltid använder efter jag målat klart naglarna, luktar jättegott och sjunker snabbt in i huden. Jag fick denna flaska i ett VIP-paket från Tampons For Free, men jag köpte en större flaska när vi var på Gotland att ha när denna tar slut.
 
En nagelfil som är skonsammare för nageln än vanliga pappersnagelfiler. Dock tar det längre tid att fila med denna eftersom den har väldigt fin polerhetsgrad (eller vad det heter). Och det sägs att den går sönder om man tappar den men den har trillat i golvet flera gånger utan att ens fått en spricka.
 
Nagelbandspinne i plast
Denna har jag haft så länge jag kan minnas så jag vet inte var den kommer ifrån. Funkar i alla fall jättebra att peta ner nagelbanden med, viket jag gör varje dag för att hålla nagelbanden i trimm.
 
Nagelbandspinne i trä
Denna använder jag bara när jag använder nagelbandsremovern från Mavala, den är lite hårdare och stadigare och kan dessutom tvättas av.
 


Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It