Film & TV / 2014 / 0       

Tre filmer jag sett i vinter


Cheerful Weather for The Wedding (2012)
I början av trettiotalet ska den unga kvinnan Dolly gifta sig. På bröllopsdagen stänger hon in sig på sitt rum och funderar på om hon är på väg att gifta sig med fel man. På nedervåningen väntar både hennes fästman och före detta älskare, båda lika oroliga. Jag gillar hon som spelar Dolly och tycker att den här filmen var helt okej, inte den bästa jag sett, men helt okej att vila ögonen på medan jag badade bubbelbad. Se trailer här
 
A Woman of Affairs (1928)
En svartvit stumfilm med Greta Garbo och John Gilbert. Tre barn växer upp som vänner, Diana, Neville och David. Diana och Neville blir förälskade och vill gifta sig men hindras av Nevilles far. Diana gifter sig senare med David och när David tar livet av sig på deras smekmånad börjar Dianas värld falla samman. Jag gillar konstigt nog stumfilmer och just denna har ett ganska så allvarligt tema. Hela filmen finns att se på Youtube.
 
Beautiful Cretures (2013)
Ethan har marddrömmar om en ung kvinna, Lena, som senare börjar in hans klass. Lena är en häxa och när hon fyllt 16 år kommer antinget mörkret eller ljuset göra anspråk på henne med otrevliga följder. Hon försöker tillsammans med sin familj att påverka sitt levnadsöde. Nja, det här var inget att se. Påminner om Twilight-filmerna men är inte alls lika bra. Se trailer här.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It