Film & TV / 2014 / 0

Upside Down - Recension

Någonstans i universum finns det två planeter som hänger ihop med bara någon kilometers avstånd till varandra. Deras respektive gravitationsfält påverkar bara föremål och personer från samma planet, så det är omöjligt att färdas mellan världar hur som helst. Adam bor på den undre planeten, "down there", där det råder fattigdom, hög brottslighet och smuts. Eden bor "up there" där de rika håller till. Som tonåringar träffas de högst upp på varsitt berg och pratar med varandra trots att man borde göra bäst i att inte försöka ta kontakt med andra sidan. Ödet skiljer på Adam och Eden, och ger henne dessutom en grav minnesförlust, men Adam glömmer aldrig den blonda skönheten. Tio år senare ser han henne på en TV-sändning från den andra världen, och bestämmer sig för att kärlekens kraft väger starkare än tyngdkraftens lagar.

Den här filmen var ganska cool, just själva idéen att det finns en parallell värld, fast uppochner, är riktigt imponerande. Jag själv tycker ibland att det är läskigt att titta på stjärnor en mörk kväll, tänk er då hur det skulle kännas att titta upp och se hur byggnader i himlen. Jag gillar den manliga skådespelaren och har sett flera filmen med honom och jag tycker at det är han som gör den här filmen bra. Man förstår att han verkligen är beredd att göra vad som helst för att hitta sin kärlek igen, även om det kan kosta honom livet. Men jag gillade inte slutet på filmen, det var som att man visade att som är coolt och spännande i mitten av filmen och sen helt plötsligt så tar filmen slut, det var en besvikelse.
Namn
E-post

URL