Litteratur / 2014 / 0       

Läser just nu: Vickys vintagebutik

Jag läste denna bok sist för två år sedan och sedan dess har den legat i bokhyllan. När jag fick syn på den igen för några veckor sedan så kom jag ihåg att jag inte gillade den så där jättemycket förra gången jag läste den. Nu har jag gett den en ny chans och hittills är den ju ganska bra. Vi får se om slutbetyget blir samma som förra gången jag läste den, men nu tycker jag faktiskt att den här boken är bra.
 
Vicky har precis öppnat en vintagebutik och kommer då i kontakt med en äldre dam som vill skänka lite kläder. Det visar sig att damen bär en stor skuld inom sig, precis som Vickys också gör. Samtidigt som Vicky sköter sig butik, går på auktioner och träffar en ny man så får hon höra berättelsen från den äldre damen som utspelar sig i andra världskrigets Frankrike. De båda kvinnorna visar sig ha mycket gemensamt och Vicki står plötsligt inför flera avgörande beslut.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It