Övrigt / 2014 / 0       

Rekryteringsmässan i Västerås

I torsdags hölls Sveriges största rekryteringsmässa i Eskilstuna och här i Västerås. Här finns ju världens chans att presentera sig själv och lämna cv till företag där man vill jobba. Problemet är bara att av alla de flera hundra utställare så fanns det inte ett enda företag där jag kan tänka mig att jobba på. Jag tror inte heller att sådana här mässor är det perfekta stället att få jobb via. Det är mycket folk, trångt, varmt och risken finns att man bara går och lämnar cv:t till företagen utan att gå fram och presentera sig själv eftersom man bara inte orkar.
 
Jag närmade mig flera företag men när jag räckte fram mitt cv så sade de att jag skulle registrera mig på deras hemsida istället och sedan hålla utkik efter platsannonser och söka jobb via dem. Varför är ni då med på Rekryteringsmässan om man inte kan anmäla sitt intresse för er på mässan? Jag gick med min syster och jag har i alla fall bestämt mig för att inte gå nästa år (om jag fortfarande är arbetslös då, men man får ju hoppas att så inte är fallet!), jag har nämligen blivit lika besviken alla tre åren som jag besökt Rekryteringsmässan.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It