Tankar / 2014 / 0       

Varmt och kallt

Nu när vädret har växlat så mycket den senaste veckan har jag funderat lite på det här med temperatur. Jag har nu jobbat på nya jobbet på Skatteverket i snart sex veckor och när jag började så var det nästan 0-gradigt på morgonen när jag skulle åka iväg på morgonen. Jag har stickade vantar på mig och frös trots att jag också hade en sjal runt halsen. Det blåste och regnade, vädret var rent ut sagt riktigt uselt. Precis när jag hann vänja sig vid det tråkiga vädret så blev det helt plötsligt sommarvärme. Nu går jag utan jacka (men det är fortfarande lite svalare på mornarna än resten av dagen, över 15 grader), har konstant på sig solglasögonen för att inte bli bländad och jag jagar skuggor varje gång jag går ute. Det är FÖR varmt.
 
Gränsen mellan vad som är för kallt och för varmt är väldigt liten och däremellan är det helt lagom. Det beror i och för sig om man sitter still länge eller är uppe och går, om man är en sån person som ofta fryser eller är för varm och vilket kroppstyp man har men just det där lagom är det väldigt sällan det är. Jag tycker att det är intressant att man en stund kan frysa för att 30 minuter senare tycka att det är så varmt att det känns som man smälter bort.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It