Film & TV / 2014 / 0       

Mad Men-maraton

Jag har aldrig varit en sån där person som plöjer tv-serie efter tv-serie. Jag nöjer mig med att se ett avsnitt i veckan. Men nu till vintern har jag och syrran tänkt att ha ett Mad Men-maraton. Jag har sex säsonger (den finns sju ute på dvd) och vi har tänka att se klart alla sex säsonger nu i vinter. Se trailern för första säsongen här. Mad Men finns att köpa på DVD hos bland annat Media Markt.
 
Mad Men är en amerikansk tv-serie från 2007 som utspelar sig på 1960-talets reklamvärld på Madison Avenue i New York. Titeln kommer från verklighetens reklamare på Madison Avenue som kallades Mad Men. Handlingen kretsar runt reklambyrån Sterling Cooper och handlar om relationen mellan medarbetarna och chefer, deras yrkes- och privatliv och de uppdrag de har och strävar efter. Serien tar upp ämnen som främlingsfientlighet, sexism, alkoholism och speglar de förändringar som skedde i det amerikanska samhället på 60-talet.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It