Litteratur / 2014 / 0       

Fyra böcker jag lånat från biblioteket

Jag provar nu att gymma på Actic City i Västerås och när jag skulle åka hem från gymmet i fredags så gick jag förbi biblioteket och lånade fyra böcker och hälsa. Jag gör en paus i Harry Potter-sträckläsningen och kommer nu läsa dessa böcker medan jag pendlar till och från jobbet.
 
 
Born to Run (Christopher McDougall)
Löpning har på några år blivit Sveriges bredaste folkrörelse - de stora loppen drar idag nästan 500 000 startande. Christopher McDougalls internationella bästsäljare besvarar frågan alla löpare förr eller senare ställer sig: Varför springer jag? Med hjälp av den bortglömda mexikanska löparstammen tarahumara, flera framstående forskare och några av långdistansvärldens mest färgstarka profiler förstår McDougall till sist varför människan är född att springa, och varför det mesta vi hittills lärt oss om träning är helt felaktigt.
 
Den ultimata löparguiden (Sally Edwards, Carl Foster & Roy M. Wallack)
Spring snabbare och bli starkare! Intresset för löpning har ökat lavinartat de senaste åren och över 37 miljoner människor världen över ser sig som aktiva sportlöpare. Forskningen har också gjort enorma framsteg inom löpningsområdet. I Den ultimata löparguiden finns för första gången den mest banbrytande idrottsmedicinska forskningen och de mest praktiska idrottsstrategierna samlade.
 
Mattilåtet (Gisela Van Der Ster)
Att leva med en ätstörning är att inte vara fri att vara den man egentligen är. Ätstörningen står i vägen. Men att lämna det ensamma och strängt kontrollerade liv som en ätstörning oftast innebär, är inte så lätt, det krävs både mod och kunskap. Gisela van der Ster, leg.dietist, berättar hur man ska gå till väga, vecka för vecka, genom 20 steg. Men arbetet med stegen underlättas om man är förberedd innan. Därför beskriver Gisela van der Ster utförligt vad som händer i kroppen när man börjar ge den vad den behöver.

Träna 3 minuter i veckan (Michael Mosley & Peta Bee)
Idrottare eller soffpotatis? Alla har nytta av högintensiv träning. Du behöver inte svettas - och 3 minuter i veckan är fullt tillräckligt. Använd träningscykel, trappor, löpning i backe eller annan träning där du snabbt får upp flåset. Kör för fullt i 20 sekunder, vila och upprepa två gånger. Tre gånger i veckan - that's it!  5:2-dieten och högintensiv träning kompletterar varandra perfekt.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It