Ytliga saker / 2014 / 0       

Nya paprikor + spinn

Sommaren 2012 planterade jag frön från en paprika i krukor. Så nu, några år senare, lever de och producerad paprikor. Nu är det nästan tio paprikor på gång samtidigt. Men... jag har också upptäckt att de har spinn på sig, inte så roligt. Spin orsakas av torr luft och uttorkning av jorden, paprikor som står inomhus drabbas lättare än de som står utomhus. Det ser ut som spindelnät och bland kan man se pyttesmå djur som kryper runt. Jag blir inte så sugen på att skörda dessa paprikor och äta upp dem när jag ser ohyran på plantorna. Jag har dessutom tröttnat lite på paprikaplantorna. Men jag fortsätter vattna dem och får väl hitta på något sätt att använda upp paprikorna, det skulle kännas dumt att slänga dem.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It