Tankar / 2015 / 0       

Sex månader som arbetslös

Nu har det gått sex månader sen jag blev arbetslös igen. En nackdel med att ta tidsbestämda jobb är ju att man snart blir arbetslös igen. Så nu letar jag efter ett "riktigt" jobb, ett tillsvidare. Ett jobb som ger mig en fast inkomst så jag äntligen kan flytta hemifrån. Är det för mycket begärt? Jag har nu börjat fundera om lite. Jag är utbildad informatör, jag har pluggat mer än tre år på högskola men det betyder egentligen ingenting ute på arbetsmarknaden. Det enda som betyder något är erfarenhet. Och att ha haft flera olika tidsbestämda jobb verkar inte heller betyda så mycket. Jag vet inte vad jag vill jobba med. Jag söker jobb inom kommunikationsbranschen, men jag märker att det inte går så bra. Så jag tittar mig omkring och funderar på att byta bransch. Jag funderar på vad jag är intresserad av och om det går att få jobb inom de områdena. Men en sak är säker, jag vill och kommer fortsätta blogga, oavsett vilket jobb jag kommer ha.

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It