Övrigt / 2015 / 0       

Min födelsedag

Den tredje augusti fyllde jag år. Dagen till ära hade jag på mig en vintageklänning som jag fyndat på Lata Pigan för 100 kr. Vi åkte ut på en liten utflykt till Taxinge slott ("Kakslottet") som ligger inte så långt ifrån Mariefred, vi åkte dit även för två år sedan när jag fyllde år. Här serveras allt från smörgåsar till tårtor och fikabröd, de har upp till 65 olika sorters hembakat fikabröd. Man betalar efter det man lägger på sin tallrik, jag tog en bit chokladtårta (det var ju ändå min födelsedag!), en chokladmacron-liknande sak och en brownie med hallonmousse. Mätt blev man men gott var det! Efter fikat gick vi runt i slottsparken och på vägen hem igen svängde vi in till Strängnäs gästhamn och köpte varsin glass från Slagsta Glass-kiosken.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It