Ytliga saker / 2015 / 0       

Mina favoriter från IKEA-katalogen

Förra året gjorde jag ett kollage med mina favoritprylar från den nya IKEA-katalogen och nu i dagarna har katalogen för 2016 släppt. Jag har bläddrat i den många gånger och hittade, precis som förra året, massor av nya fina saker. I år känns det lite mer som att jag har hittat saker som passar bra tillsammans medan det förra året spretade åt lite olika håll. Nu gillar jag pastellfärger som rosa, grå, beige och ljusgrön tillsammans med vitt och trämaterial som bambu och ask. Nu vill jag hitta en egen lägenhet så jag kan börja inreda den!

Årets katalog släpps med rubriken Ta vara på ögonblicken. Fokus tillägnas livet i och omkring köket eftersom mat och måltiden har en central roll i människors liv. Utöver matlagning är köket en arena för många av de värdefulla ögonblicken i vardagen, allt från läxläsning till hemodling och umgänge med nära vänner. I samband med katalogsläppet inför de svenska IKEA varuhusen öppet köp i ett år med syfte att skapa en ännu bättre IKEA upplevelse för kunderna.IKEA-katalogen kom ut första gången 1951 - årets katalog är 324 sidor lång och trycks i 219 miljoner exemplar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It