Ytliga saker / 2015 / 0       

Skolstart

Blå förvaringslåda  /  Skrivbordslampa  /  Pappersklämmor  /  Grå förvaringslåda
Rosa anteckningsblock  /  Metallkorg  /  Vit mugg  /  Blått anteckningsblock  /  Blyertspennor
 
Nu har de flesta skolor startat igen för en ny termin. Som tur är går jag inte i skolan längre, och jag säger som tur är, för jag trivdes inte där, varken i grundskolan eller gymnasiet, men det är en helt annan historia. Ett minne som fortfarande är ganska starkt för mig är när jag började nian och skulle få ett nytt skåp att förvara mina böcker i. Jag fick skåpet direkt bakom dörren till kapprummet, det absolut sämsta stället, och det kan man säga satte stämningen för hur hela skolåret skulle bli för mig. Nästan samma sak hände när jag började tredje året på gymnasiet - jag var den enda i min klass som fick skåp i andra änden av skolan, så där lagom utanför. 
 
Men, att börja skolan kan ju vara och borde vara en väldigt positiv sak. Nya kompisar och nya möjligheter. Så jag vill tipsa om några saker som kan underlätta nu när en ny termin börjar. Har man ordning omkring sig blir det enklare att planera sina studier och att göra läxorna. En bra lampa, nya anteckningsböcker, förvaringslådor samt en stor kopp som är perfekt för te eller kaffe - tillsammans med en god vilja och lite kämparglöd blir det nog lite lättare att få det där höga betyget man strävar efter eller att plugga till det jobbiga historiaprovet.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It