Litteratur / 2015 / 0       

Två tidningar

När jag fyllde år fick jag bland annat några böcker i present, men även två tidningar. Jag har läst gamla nummer av både tidningarna på biblioteket och har tidigare prenumererat på Scandinavian Retro. Nu funderar jag på att teckna en prenumeration till tidningen Skriva.

Tidningen Skriva
Denna tidning är perfekt för alla som skriver och det är faktiskt den enda tidningen i Skandinavien son handlar om skrivande. I varje nummer delar Sveriges främsta författare med sig av sina råd och erfarenheter. Du får också tips direkt från de stora förlagen och guider till allt från hur man skapar starka romankaraktärer till hur man ökar sina chanser att bli utgiven. 

Scandinavian Retro 
Detta är en tidning som handlar om inredning och design från främst 50-, 60- och 70-talet. Här samsas Stig Lindberg-koppar med sideboards i teak, stormönstrade 60-talstyger och snygga arbetslampor. Unika prisguider om porslin, keramik, möbler och bruksföremål blandas med hemma hos-reportage, adresser till fyndställen och underbara retrobilder.
 
Vilka tidningar tycker ni om att läsa, har ni några att tipsa om?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It