Tankar / 2015 / 0       

Att skriva ner det

Jag är en sån där person som skriver mycket. Jag skriver att göra-listor, shoppinglistor, tankar och idéer och älskar min almanacka som ger mig en tydlig överblick över varje vecka. Ibland när jag får en idé eller tänker på något speciellt så tycker jag att jag inte behöver skriva upp det, det kommer jag komma ihåg senare. Men, jag lärt mig att det är bäst att skriva ner istället. Ta till exempel en sådan enkel sak som att föra träningsdagbok. Visst, jag har en träningsapp, Endomondo, som visar mig statistik över varje månads träning, men jag vill och känner ändå att jag borde ha e fysisk bok där jag skriver ner min träning. Tänk om jag glömmer bort lösenordet till appen och inte längre har tillgång till allt jag lagt in där? Samma sak gäller med adressboken i min mobil. Jag har också en riktig adressbok, bara för säkerhets skull. Vem vet när elektroniken kan svika oss?
 
IKEA, Åhlens och Lagerhaus är bara några exempel på affärer som säljer fina anteckningsböcker. Jag vill verkligen ha det där kalenderblocket med en kolumn för varje dag (näst längst till vänster på bilden). Att planera vad man ska göra vecka för vecka gör det lättare att få en översikt ochjag tror också att man får mer gjort än om man inte skrev ned det.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It