Ytliga saker / 2015 / 1       

Vill plantera

I höstas slängde jag mina krukor med paprika. Jag planterade dem från frön sommaren 2012 och under åren har de producerat fina paprikor. Men i höstas fick de spinn (ohyra som ser ut som spindelnät), och jag blev så äcklad av det och ville inte längre skörda paprikorna som växte. Så jag slängde alltihop. Nu i vår vill jag plantera något nytt. Jag känner mig inspirerad efter att Matilda från bloggen Matildigt, köpt de första fröna inför sommaren. Vi har ett litet trädgårdsland på baksidan som jag vill utnyttja. Så nu är frågan vad det ska bli?
MrsRaa
2015 /

Va roligt att odla! Har själv gjort det men endast med tomater och ska i år testa på att odla paprikor och chilli tror jag!! Tror du att det fungar att odla paprikor på balkong?

Svar: Jag tror att det funkar alldeles utmärkt att odla paprikor på balkong. Mina paprikor stod inne hela tiden, men de skulle nog ha mått bättre om de fått stå ute i solen lite. Om de står ute kan de få hjälp av insekter at pollinera, men mina skötte det ändå helt själv. Kom ihåg att vattna dem bara. Lycka till med odlingarna!.
Caroline

Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It