Film & TV / 2015 / 0       

Filmrecension - What if

För ett tag sedan vann jag två biobiljetter till filmen What if. Problemet var bara att den här filmen aldrig visades i stan där jag bor, så jag såg den aldrig på bio. Men jag såg den i alla fall för några veckor sedan och gillade den väldigt mycket. Man kan nog klassa den som en romantisk dramakomedi, men det är mer komedi i trailern än i själva filmen. Daniel Radcliffe spelar Wallace, en kille som ett år senare fortfarande sörjer sitt gamla förhållande. Han träffar Chantry, spelad av Zoe Kazan, på en fest och det ser genast ut so att det ska bli något mellan dem båda. När Chantry berättar att hon har en pojkvän nöjer sig Wallace med att bara vara vän. Men går det verkligen att bara vara vänner när en av parterna känner mer för den andra?
 
För första gången på länge blir jag imponerad av dialogen i en film. Det känns verkligen som att samtalen och dialogerna skulle kunna äga rum i verkligheten, och jag skulle kunna vilja vara lika spontan och rolig som Wallace är när han pratar. Jag tror nog att detta är den första filmen med Daniel Radcliffe där han inte spelar Harry Potter som jag ser, och jag vill nu se fler. Dialogen tillsammans med de bra skådespelarna gör att detta blev en väldigt bra film.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It