Film & TV / 2015 / 0       

SPY - Recension

Melissa McCarthy spelar den försynta CIA-analytikern Susan Cooper, en osynlig kontorsråtta som aldrig får det erkännandet hon förtjänar. Men när hennes partner (Jude Law) försvinner spårlöst och en annan topp-agent (Jason Statham) hamnar i svårigheter så erbjuder hon sig att jobba undercover och infiltrerar en grupp vapensmugglare med uppdrag att förhindra en internationell katastrof…
 
Egentligen brukar jag inte se såna här filmer, actionkomedier, men när jag och min familj fick chansen att gå på gratis förhandsvisning av den via Aftonbladet så tog vi den. Och jag kan säga, nu i efterhand, att jag tyckte att den var bra, nästan över förväntningar. Riktigt rolig och lagom parodi på Bond-filmerna. Jag har läst några recensioner av filmen och många jämför den med Kingsman - The Secret Service, och visst, det är samma tema, men man kan säga att där Kingsman är som Bond-filmerna fast med mer våld så är SPY som Bond-filmerna fast med mer komedi. Helt okej och riktigt underhållande. Och jag förstår varför filmen har 15-års gräns, man kan ju tro att en komedi ska var barntillåten, men även om den är en komedi så är det också lite blodigt våld i den.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It