Mode & stil / 2015 / 0       

En nygammal klänning

Förra helgen fick jag en låda med kläder som mamma hade sorterar ur sin garderob. Jag fick titta igenom kläderna för att se om jag hittade något jag ville ha och förutom två vita kortärmade blusar så hittade jag denna klänning. Den är vit med ett jättefint mönster i blått och beige, har resår i midjan med tillhörande skärp, detaljer vid axlarna, vita knappar och är ganska lång. Klänningen är i perfekt skick, knappt använd alls. Jag gissade först att den var från åttio- eller nittiotalet för den har axelvaddar som med tiden har fått en annan form än vad de ska ha, men det visade sig att den var lite äldre än så.
 
Mamma hade nämligen denna på sig på sin examensdag, i slutet av sjuttiotalet. Jag tycker att det är roligt med vintagekläder men det blir ännu roligare när man får ta över plagg från någon man känner och dessutom få en bakgrundshistoria till plagget. Klänningen passar mig bra, den har den perfekta längden (kjolen slutar vid mitten av vaden) och jag hoppas nu att det ska dyka upp något speciellt tillfälle då jag kan bära den.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It