Mode & stil / 2015 / 0       

Studenttider


Kläder och accessoarer från Ginatricot och H&M
 
Nu är vi inne i maj månad vilket betyder skolavslutnings- och studenttider! I år är det sex år sen jag tog studenten men det känns som att det är mycket längre. När jag skulle ta studenten ville jag bra spola fram tiden så att själva utspringet från skolan och åkturen på flaket var över. Jag såg inte fram emot det alls och längtade till ledigheten efter. Om jag fick uppleva min student igen skulle jag ha gjort andra val. Jag skulle till exempel inte ha åkt flaket, men jag gjorde det då eftersom alla gjorde det, det var tradition. Jag skulle ha bestämt mer själv och inte bara gjort vad alla andra gjorde. Jag skulle ha gått till second hand-butiker och letat efter studentklänningen, inte köpt den på en modekedja. Men det är väl så att jag nu har växt upp och mognat lite. Då tyckte jag att det så allvarligt men om jag hade tagit studenten nu skulle jag ha varit lite mer lugn, lite mer mig själv faktiskt.
 
Så mitt tips till alla som tar studenten i sommar är att göra det så som du vill -  det är du som bestämmer! Vill du inte gå på klassfester för att det blir jobbigt om du inte dricker alkohol, då gör inte det! Vill du inte åka med på flaket efter utspringet på grund av att det kommer bli så många människor och uppmärksamhet som du inte gillar, så gör inte det!
Stå emot grupptrycket och var dig själv!
 
När man går in i klädbutiker så märks det jättemycket att det är skolavslutnings- och studenttider. Det är mycket vita plagg, jag gillar egentligen inte det, det passar inte mig som är så blek men det är en somrig färg. Om jag skulle välja kläder från kollaget ovan till min student skulle det bli klänningen med trekvartsärmar och de vita tygskorna. Ett rosa läppstift och håret lite halvt uppsatt. Då hade jag känt mig bekväm.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It