Tankar / 2015 / 0       

Hösten är verkligen här

Hösten är verkligen här. Det är lite svårt för mig att tro, jag som egentligen inte går ut så mycket nu, förutom till gymmet, mataffären och arbetsförmedlingen, jag har nog inte riktigt insett att vi är inne i mitten av oktober redan. Nu finns risken att man behöver skrapa rutorna på bilen när man ska iväg på morgonen, det är dags att ta fram vantarna och tjocka halsduken och lägga fram en näsduk i jackfickan (jag blir alltid snorig när jag är ute när det är kyligt). Visst, det kan vara skönt med den friska och kyliga luften, men jag kände mig inte riktigt klar med sommaren än. 
 
Men en sak jag faktiskt uppskattar med hösten, och som jag insett ganska nyligen, är alla de fina färgerna. När jag åkte hem från Eskilstuna efter en arbetsintervju förra veckan och körde igenom en skog så såg jag faktiskt alla träd, jag såg inte bara en skog. Alla träd hade olika färger på bladen, att det kan variera så mycket. En del träd är verkligen knallröda, en del gula, en del orange och en del gulgröna. Jag ska verkligen försöka ta vara på allt som hösten har att erbjuda - att göra små utflykter och att försöka njuta istället för att känna missnöje. 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It