Skönhet & smink / 2015 / 0       

Tomma produkter #11

The Body Shop Ionic Clay Mask  
Detta prov fanns med i Body Shops julkalender och den ska motverka orenheter och absorbera överflödigt fett. Jag har kombinerad till fet hud så detta borde ju bli perfekt. Men tyvärr tyckte jag inte att jag fick något synligt resultat. Man kanske måste använda den regelbundet under en längre tid istället för att ta endast ett prov, men jag kommer inte köpa denna igen.
 
The Body Shop Tea Tree Face Mask
Denna ansiktsmask ska rengöra fet och oren hy på djupet och den luktar jättestarkt men jag vande mig snabbt vid det. Det kan vara så att just min var lite väl gammal, men det var tjock i konsistensen och svår att tvätta av, så jag är glad över att jag nu har använt upp den. Masken har en klargrön färg och visst känns ansiktet lent efter man använt den, men detta är inte heller något jag kommer köpa igen.
 
Lumene Bright Now Vitamin C Day Cream SPF
En ansiktskräm som innehåller hjortron och C-vitamin för att ge huden lyster och skydd mot solljus som orsakar för tidigt åldrande. Den luktade gott (nästan som apelsin) och hade skön konsistens, men jag blev väldigt glansig i ansiktet efteråt, vilket inte är så bra efterom jag redan har kombinerad till fet hud. Så jag har nog fel hudtyp för denna, men det var trevlig att använda. Lumene har en annan variant som ska motverka glans, Shine Control, jag ska kanske prova den istället.
 
L'Oréal Paris Lumi Magique Concealer - 1 Light
En concealer som för en gång skull passar min ljusa hy. Men den är alldeles för tunn, för genomskinlig. Det är nog meningen att man ska använda den som en highlighter, för den funkade verkligen inte att lägga under ögonen eller runt näsan, den gled bara omkring och det gick inte att bygga upp täckningen heller.
 
L'Oréal Paris Skin Perfection Unifying Day Moisturiser
När min dagkräm från Lumene (se ovan) tog slut testade jag några sådana här prover för at hitta en ny kräm. Den här har jag läst om på många skönhetsbloggar och jag gillade den verkligen. Jag blir lite skeptisk när ett sminkmärke börjar göra hudvårdsprodukter, men här fungerar det bra. 
 
L'Oréal Paris True Match Foundation - C1 Rose Ivory
Min foundation börjar ta slut och jag letar nu efter en ny som passar mig bättre eftersom den är lite för gul. Denna från L'Oréal är en riktig klassiker, så jag gick till Kicks och bad om ett prov i den ljusaste färgen med kall underton. Men den är nästan för rosa, så jag kommer förmodligen inte köpa den.
 
Garnier Moisture Match Illuminating - Protect & Glow ansiktskräm
Denna ansiktskräm från Garnier gillade jag också. Den gjorde för en gång skull inte mitt ansikte superglansigt efteråt, ett stort plus, så denna kan jag tänka mig att köpa. Den luktade dessutom gott.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It