Mode & stil / 2016 / 0       

Helgens projekt

Redan i början av december tänkte jag att jag skulle gå igenom min garderob (igen). Jag vill snart ge mig ut och titta igenom reorna i klädaffärerna, men jag har lärt mig från tidigare år att jag ska leta efter sånt som jag behöver, istället för att bara köpa sånt som är fint men som ändå bara kommer hänga i garderoben istället för att bli använt. I alla fall, nu i helgen gick jag igenom alla kläder i min garderob och lade dem i olika högar beroende på vad jag ska göra med dem. Kläder som jag inte använt på flera år eller som jag helt enkelt inte vill ha längre ska jag skänka bort eller sälja, kläder som jag absolut vill behålla åkte tillbaka in i garderoben, kläder jag behövde fundera mer på provade jag för att bestämma mig och till slut en hög med kläder som ska sys om eller lagas innan de åker tillbaka in i garderoben.
 
Nu vet jag mer vilka kläder jag har - man glömmer lätt bort det om man inte använder alla kläder regelbundet. Jag vet också vilka kläder jag saknar eller behöver köpa, med andra ord - vilka kläder jag ska hålla utkik när jag går till klädaffärerna. Det ska bli kläder som är lite mer den stil jag vill ha, som jag förmodligen känner mig mer bekväm i. Är ni duktiga på att använda alla era kläder eller är ni som jag som regelbundet måste gå igenom kläderna i garderoben för att komma ihåg vad jag redan har?
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It