Film & TV / 2016 / 0       

Tre kommande filmer baserade på böcker


På svenska Fantastika vidunder och var man kan hitta dem, är baserad på boken med samma namn av Harry Potter-författaren J. K. Rowling. Handlingen utspelar sig ca 70 år före Harry Potter-händelserna, och i filmen får vi följa författaren Mewt Scamander, en berömd magizoolog, som studerar läran om magiska varelser. Att döma av trailern kommer detta nog bli riktigt bra - älskar man Harry Potter-filmerna och filmer som inte utspelar sig i nutid, så kommer man nog tycka om denna.
 

Baserad på Boken Livet efter dig, som jag verkligen älskar. Här får vi följa tjejen Lou som tar jobbet som sällskapsdam och hjälp till den totalförlamade Will som bestämt sig för att hans liv är glädjelöst. Han har bestämt sig för hur han ska avsluta det, men Lou får honom att ändra sig. Filmen verkar dock vara lite mer komisk än vad boken är, men jag kommer absolut se filmen eftersom jag älskade boken.
 

När jag läste boken Fyren mellan haven tyckte jag att den verkligen borde bli en film, och nu har det blivit så. Det unga och barnlösa paret Tom och Isabel tar anställning som fyrvaktare på en ö utanför den australienska kusten. En dag spolas en båt upp på stranden, med en död man och ett levande spädbarn. Vad de inte inser när de beslutar sig för att uppfostra barnet som sitt eget är att det finns en mor på fastlandet som saknas sitt barn. Det pratas om att den här filmen borde nomineras för en Oscar, och eftersom jag gillade boken så ska det bli spännande att se filmen.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It