Övrigt / 2013 / 0       

En lista

Något som gjorde dig glad igår?
Jag lyckades se klart en film igår. Eller jag lyckades hitta en film på tv som jag tyckte var så intressant att jag såg hela. De senaste veckorna har det varit så att jag bara sett en kvart av filmer och sedan bytt kanal för att filmen inte var bra. Så det kändes bra att ha sett en hel film.
 
Humör just nu?
Pepped inför morgondagen. Jag planerar att cykla ner till stan, det beror på vädret. Det var riktigt länge sedan jag gjorde det så jag ska ta det lugnt och bara rulla ner, vilket inte kommer bli så svårt eftersom det i princip är nedförsbacke hela vägen dit.

Vad gjorde du klockan åtta på morgonen?
Jag satt och åt frukost. Jag gick upp tidigt, jag kunde inte somna om, men jag hade planerat att ta en sovmorgon.
 
Vad gjorde du för femton minuter sedan?
Satt vid datorn och redigerade bilder som ska upp på bloggen så småningom.

Vad du ser om du tittar till höger?
En hög med tidningar som ligger på skrivbordet. 
 
Vad gör dig glad just nu?  
Att solen skiner. Vårvädret är ju lite knepigt, ibland känns det nästan som sommar och ibland är det molnigt, ibland regnar det. Men nu är det fint väder.

Hur vädret är hos dig just nu?
Ja, som sagt, jättefint. Solen skiner, det är varmt och inte ett enda moln på himlen. Jag tror faktiskt att jag ska hänga undan min vinterjacka, som jag fortfarande går runt i, och ta fram vårjackan nästa vecka.

Vad var det senaste du åt?
Turkisk yoghurt (första gången jag åt det!), färska jordgubbar, blåbär och hallon. Riktigt gott!

Vilket mål på dagen tycker du bäst om?
Mellanmål/fika skulle jag nog säga. Jag blir alltid proppmätt efter frukosten, oavsett vad jag äter, och lunch och middag är väl okej, men det finns godare. Till mellanmål kan jag göra en smoothie, fruktsallad eller baka något gott.
 
Bästa glassmaken?
Choklad. Jag äter inte glass så ofta, min mage protesterar ibland efteråt, men chokladglass är gott.
 
Sover du tungt?
Jag tror det, när jag väl har somnat. Men på vardagarna när klockan närmar sig 05.00 så vaknar jag lite mjukt (det är väl för att jag vet att det snart är dags att gå upp) och jag vaknar alltid innan väckerklockan, ca 05.10.

Drömmer du mardrömmar?
Nej, väldigt sällan.

Hur många kuddar sover du med?
Två.

Snarkar du?
Nej, inte vad jag vet.
 
Favoritkläder?
Leggins, raggsockor och morgonrock. Inte samtidigt dock.

Favoritgodis?
Choklad. Plopp är min absoluta favorit. Jag gillar också Plopp Kärlek riktigt mycket.
 
Höger-eller vänsterhänt?
Högerhänt. Jag kan inte ens borsta tänderna eller dra upp dragkedjan i jackan med vänsterhand, det ska alltid var höger hand.

Stjärntecken?
Lejon. 
 
Vad längtar du efter mest just nu?
Sommaren. Ledighet.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It