Övrigt / 2013 / 0       

En resa till Stockholm

I lördags åkte jag och min syster till Stockholm. Vi hade bestämt detta för flera månader sedan och nu var det helt plötsligt dags. Vi åkte buss dit i exakt samma buss som min syster åker till skolan i Eskilstuna med. Det var nämligen bussbolaget Axelssons vi åkte med och de erbjuder också studenter på Mälardalens Högskola gratis bussresor mellan studentstäderna.
 
Vi åt lunch på ett litet cafe på Drottninggatan och gick sedan in till bland annat vintagebutikerna Beyond Retro och Old Touch (som jag älskade), den jättestora butiken Urban Outfitters (som ligger i en gammal biograf där man nu kan köpa kläder, böcker och inredningsprylar). Vi hämtade också ut varsin gratis glass på Pressbyrån (de delade ut nästan 40 000 gratis glass i hela landet igår!) och köpte macarons (marängbeskvier) på Ladurée. Jag köpte några andra saker som jag kommer visa under nästa vecka.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It