Mat & recept / 2013 / 0       

Abbas Middagsklart

Abba har kommit ut med en serie såser och grytor för lax som de kallar Middagsklart. Beroende på vilken smak man väljer så värmer man antingen såsen i en kastrull och sedan lägger i lax i små bitar eller så blandar man såsen och laxbitarna och ställer in i ugnen. Det finns fler smaker än de som är med på bilden ovan. Produkterna är utvecklade för att passa till lax och torsk och är helt fria från tillsatser.
 
Jag har provat tre av dem, Mild Thaigryta, Sydfransk gryta och Citron- och dillsås. Favoriten är nog den sydfranska grytan. Thaigrytan var lite väl stark och citron- och dillsåsen smakade lite väl mycket citron. Jag kan tänka mig att detta är ett bra alternativ för småbarnsfamiljer som inte alltid hinner laga riktig mat. Det är egentligen bara att skära lax i småbitar och blanda med såsen/grytan så sköter den sig själv. Jag tycker det passar bäst med potatis eller ris och en grönsallad till.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It