Tankar / 2013 / 0       

Att vilja byta stil lite smått

Jag har märkt att jag faktiskt vill byta stil lite grann. Jag läser bloggar där tjejer skriver om hur de fyndar kläder på second hand, visar bilder på vackra (gamla) klänningar och 40-tals frisyrer. Jag vill också prova på det och jag har väl börjat lite smått, tycker jag. Jag har varit inne på några Myrorna-butiker, fått inspiration genom bloggarna och faktiskt köpt mitt första riktiga vintagefynd, en klänning från 1940-talet (ska visa den lite senare). Många tycker nog att sådana här kläder är för fina för att kunna användas till vardags, men det tycker inte jag. Jag menar, de var ju gjorde för att användas varje dag när de var nya, så varför skulle de inte kunna gå nu? Jag tror egentligen inte på det där med "finkläder" som bara ska användas vid speciella tillfällen. Vill jag ha gamla kläder på mig så kommer jag ha det.
 
Här är några av de bloggar som jag inspireras av:
 
Min Mormors Vind
Elsa Lisa Larson
Elsa Billgren
Emmas Vintage
En Blommig Tekopp
Karolines Vintage
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It