Vackra saker / 2013 / 0       

En katt i skogen

Den här katten har jag och min syster träffat på nu i sommar i princip varje gång vi cyklat eller gått igenom skogen som ligger precis där vi bor. Det är en hona och hon är verkligen jättestor. Vi funderar på om hon faktiskt är en vildkatt och bor i skogen eftersom hon inte har ett halsband och vi ser henne där så ofta. En dag när vi gick en promenad i skogen så stannade vi för att klappa henne. Hon stannade inte för att bli klappad så länge, hon bara vandrade vidare förbi oss. Hon har ett speciellt utseende som ni kan se med en strimma vitt precis ovanför nosen. Vi funderade igen om hon var en vildkatt eller om hon bor någonstans och har rymt. Någon kanske saknade henne.
 
Så jag googlade lite och hittade en ideell förening här i stan som har till uppgift att hjälpa övergivna och hemlösa katter till kärleksfulla hem. Jag vill skaffa en katt senare i livet så det här kan ju vara ett sätt. På deras hemsida hittade jag en efterlysning på en katt i området där vi bor som faktiskt stämde in på den här kattens utseende. Jag mejlade kvinnan som skickat in efterlysningen, bifogade dessa bilder och frågade om det var hennes katt. Det var det tyvärr inte, men för att ögonblick kändes det faktiskt riktigt roligt att få kunna hjälpa till, även om det inte var hennes katt. Vi vet ju fortfarande inte om katten faktiskt bor i skogen eller inte, men det känns roligt när vi träffar på den.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It