Mode & stil / 2013 / 0       

En kjol för 41 kr

När jag fyllde år i början av augusti åkte vi till Qvartinge Antik och jag fick bland annat en kjol därifrån som present. Den kjolen hade resår i midjan som var gammalt och slappt så nu i helgen lade jag in ny resår så att den passar mig. Så här gjorde jag det.
Först tog jag fram lite resår, en sax, tråd, en nål och en sprättare.
 
Så här ser kjolen ut. Gulbeige med blommor i rött och blått. Den är jättelång, har knappat fram och resår baktill i midjan.
 
Jag vände ut och in på kjolen och sprättade upp sömmarna där resårbanden började så jag kunde hitta de gamla resårbanden. Jag sydde ihop dem lite slarvigt med ny resår och drog sedan sakta igenom den gamla resåren på andra sidan. Och så enkelt var det. Sedan sydde jag såklart nya sömmar rakt igenom resårbanden så de sitter fast.
 
Och så här ser kjolen ut. Med på bilden är också katten Kajsa som inte ville sluta puffa på mina ben, hon verkade gilla kjolen också. Kjolen kostade 20 kr på Qvartinge Antik och resåren kostade 21 kr, allt annat hade jag hemma sedan tidigare. Så en ny kjol för 41 kr är inte så illa!
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It