Övrigt / 2013 / 0       

En roadtrip med min syster

En dag för ungefär 3 ½ vecka sedan åkte jag och min syster på en liten roadtrip. Just den här dagen var det jättevarmt (eller det var det nog hela den veckan) och luftkonditioneringen i vår bil fungerar inte, så vi körde med rutorna nervevade.
 
Vi började med att jag körde till Lata Pigan som är två lador fyllda med vintage- och second hand-prylar. Lata Pigan ligger i Vela som ligger en bit utanför Hummelsta, här med andra ord. Jag hade läst Emelies blogginlägg om Lata Pigan och blivit riktigt överraskad. Vi har kört denna väg till Strängnäs många gånger och det var först nu jag fick veta att den fanns.
Det fanns alltså två lador med två plan vardera med kläder, porslin, väskor, möbler, massor av lampor m.m. Jag såg många fina saker men jag tyckte att det var lite väl dyrt. Jag provade däremot två klänningar, en ljusblåmönstrad från 50-talet och en mörkblåblommig från 40-talet (den köpte jag faktiskt, ska visa bilder på den senare). Allt som allt blev jag imponerad av Lata Pigan. Vi var där i nästan en timme och kollade runt. När vi sedan skulle köra vidare var bilen kokhet eftersom den stått i solen hela tiden.
 
Jag använde en ny väska för första gången. Eller den är inte ny, den är riktigt gammal men jag har fått den och använde den för första gången, i alla fall. Och solglasögonen åkte med, jag kan nog inte vara ute i solen utan dom, kan knappt se något alls annars. Vi åkte sedan från Vela till Marieberg Galleria i Örebro. Det blir en resa på 13 mil (om jag räknat rätt). Fast vi stannade på Max och åt lunch först. Vi blev inte så imponerade av Marieberg Galleria, det var stort men det fanns inte så jättemånga affärer som vi var intresserade av. När vi skulle åka hem så bytte vi plats, så min syster körde hem.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It