Skönhet & smink / 2013 / 0       

På jakt efter en ny mascara

Jag har under säkert ett års tid använt Isadoras Big Bold mascara när jag sminkar mig. När jag först började använda den gillade jag den jättemycket, ögonfransarna blev jättelånga jämfört med tidigare mascaror jag använt och jag gillar borsten, det är verkligen gigantisk. Men när den började torka lite i tuben så blev det riktigt krångligt att lägga på mascaran, det blev klumpar och såg inte snyggt ut. Jag måste nu borsta igenom fransarna med en ren mascaraborste efter att jag lagt på mascara för att fransarna inte ska se ihopklistrade ut. Sedan försvinner det ju färg när jag borstar igenom så då lägger jag på mer mascara men då blir det mer klumpar...
 
Så jag letar just nu efter en ny mascara. Jag har verkligen ingen lust att dyka ner i mascaradjungeln och hitta den perfekta mascaran (finns det ens någon sådan?) så jag undrar om ni har några tips på bra mascaror. Den ska ge långa fransar men främst volym, fyllighet och inte klibba ihop ögonfransarna. Jag funderar på MaxFactors False Lash Effect, den har fått bra recensioner och den säljs just nu för extrapris. Eller så köper jag helt enkelt en ny av Isadora Big Bold eftersom jag gillade den först.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It