Vackra saker / 2013 / 0       

Två vintagebutiker i Stockholm

För någon månad sedan ungefär åkte jag, pappa och min syster till Stockholm. Jag och min syster shoppade lite och gick sedan in i några vintagebutiker. Jag gillade båda butikerna så nästa gång vi åker in till Stockholm ska jag nog gå dit igen.
 
Först Beyond Retro på Drottninggatan, kanske den mest kända vintage/second hand-butiken i Stockholm. Här finns  både tjej- och killkläder, accessoarer, skor och annat. Butiken ligger en trappa ner och jag gillar mest det främre rummet med bara klänningar i olika färger från olika årtionden. Här hittade jag en vit klänning med grönt mönster som jag provade men den var tyvärr för stor. I resten av butiken finns mycket nyare kläder, mycket från 80- och 90-talet. Jag är inte intresserad av sånt så där tittade jag inte så noga.
 
Sedan gick vi ändå upp till Observatorielunden, till Upplandsgatan 43, där Old Touch ligger. Här finns saker från 1900-talets början till och med 1970-talet. Inget från 80- eller 90-talet, med andra ord. Det första jag sade till min syster när vi klev in här var att det ser ut som ett museum. Det står gamla byråer med glas, inredningsprylar, böcker, hattar, sjalar m.m. Det finns kläder också men inte så mycket. Själva butiken är också ganska liten men det finns mycket fint där. Jag tittade inte efter priset så jag vet inte om det är dyrt men jag antar det eftersom det är så gammalt och ser ut att vara av bra kvalitet. Den här butiken är populär, jag har läst på flera bloggar att många går hit och blir imponerad.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It