Litteratur / 2013 / 0       

When God was a rabbit

Förra veckan började jag läsa den här boken. Jag köpte den jättebilligt när Bokia hade en stor outlet för två år sedan. Det var en chansning, bokomslagen är ju jättesnyggt med det står inte så mycket om handlingen på baksidan. Och jag kan säga nu att jag blev besviken.
 
Året var 1968. Man får följa unga Elly som har en kanin som hon döper till God. Hon har bra familj och en annorlunda kompis. Hon växer upp och har alltid sin bror vid sin sida. Sedan hoppar man tjugo år fram i tiden och det var väl där jag tappade bort mig. Det var underhållande att följa Elly när hon var mindre, de äventyr hon gjorde med sin kompis, hon lärde känna en ny granne som hade en hemlighet osv. Men när Elly sedan blir vuxen och handlingen förflyttas till en helt annan plats, då slutade jag läsa.
 
Det är andra gången jag försöker läsa den här boken, och även om jag denna gång kom längre än förra gången, så blir jag besviken. Ska det vara så här svårt att läsa den bok? Anstränger jag mig inte tillräckligt? Jag kommer ställa tillbaka boken i den del av min bokhylla där de andra olästa böcker står. Jag ska försöka igen någon annan gång.

Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It