Mat & recept / 2013 / 0       

Bakning inför julen

Jag tycker att det egentligen inte känns som jul förrän man har satt upp eljusstaken i fönstret, tänt första ljuset i adventsljusstaken och bakad lussekatter och pepparkakor. Jag och syrran gjorde det senare förra veckan. Vi köpte färdig pepparkaksdeg (för vem orkar hålla på att fixa olika pepparkakskryddor?) men vi bakade däremot lussebullarna från grunden. Om man jämför pepparkaksdegen med lussebullsdegen så tycker jag lussebullsdegen är godare, vad tycker ni?
 
Till och med imorgon, 20/12 kan man beställa en gratis receptbok från Milda med recept till klassiska julrätter och bakning. Detta kunde man göra förra året också, jag beställde mitt exemplar då. Klicka här för att beställa ett exemplar!
 
Just nu har Milda också en tävling där man kan vinna en Kitchen Aid. Genom att senast den 7 /1 skicka in sitt bästa julrecept som innehåller minst en Milda-produkt kan man få chansen att vinna samt få sitt recept publicerat i nästa års receptbok. Läs mer om tävlingen på Milda:s hemsida.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It