Skönhet & smink / 2013 / 0       

Min sminkrutin

Jag har tidigare berättat om hur jag brukar sminka mig men det är flera år sedan nu så jag tycker att det är dags att skriva en uppdaterad sminkrutin. Så här sminkar jag mig:
 
Vardagar
Concealer: Yves Rocher Under Eye Concealer - Beige Clair.
Puder: Isadora Velvet Touch Compact Powder - Sheer Transparant + borste.
Rouge: E.L.F Baked Blush - Passion Pink + rougeborste.
Mascara: Isadora Big Bold Mascara - Black.
Ögonbrynspenna:  Viva La Diva Eye Brow Pencil - Macchiato.
Ögonpenna: Isadora Inliner Kajal - Blonde.
Ögonfransböjare: Från H&M.
Läppbalsam: Burt's Bees Rejuvenating Lip Balm with Açaí Berry.
Highlighter: Make Up Store Microshadow - Sun Breeze.
Lite festligare dagar
Samtliga produkter till vänster plus följande:
 
Ögonskuggepalett: Isadora Eye Shadow Palatte - Matte Chocolates.
Mörkt läppstift (eller ljust, se nedan): E.L.F Lipstick - Posh.
Ögonskuggeborstar: E.L.F Professional Blending Eye Brush och Professional Eye Shadow Brush.
Ögonskuggeprimer: E.L.F Eyelid Primer.
Ljust läppstift (eller mörkt, se ovan): Isadora Jelly Kiss - Rose Blush.
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It