Mat & recept / 2013 / 0       

Rynkeby Fruit Likes Water

Jag har fått prova Rykebys Fruit Likes Water Peach &Passionfruit via Smartson. Rynkeby beskriver drycken som en ny typ av drickfärdigt fruktvatten som passar bra både till middagen och som törstsläckare under varma sommardagar. Här kombineras söta och syrliga frukter med friskt vatten och lite socker, vilket gör drycken till en naturlig och fräsch favorit i sommar.
 
Fruktvatten? Vad är egentligen det? Det låter ju som något ganska nyttigt, vatten blandat med frukt? Om man tittar på ingredienslistan så kan man se att drycken består till stor del av vatten. I näringsvärdetabellen står det också att den innehåller 8,5g socker per 100 g. Det är nästan en tiondel, vilket är mycket. Den ska smaka persika och passionsfrukt och det kanske den gör när man dricker första klunken, men senare smakar det mer ananas och päron.
 
Nja, allt som allt så var den väl sådär, varken gott eller äckligt. Jag skulle inte köpa den igen i alla fall (eller jag köpte den inte nu, jag fick den gratis). Det känns som man köper en stor kartong med vatten som är smaksatt med massor av socker och lite frukt.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It