Övrigt / 2013 / 0       

I min väska

Nu tror jag att jag börjar bli frisk från förkylningen, jag hostar bara lite och är hes, så jag tänkte att vi kunde ta en titt i min väska. Det har blivit lite av en tradition för mig att skriva om detta på våren, så jag tänkte fortsätta med det. Jag är på jakt efter en större väska, i den här väskan finns i alla fall detta:
 
1. Vantar
Jag brukar ha de liggandes i väskan så att jag inte tappar bort dem, och nu på vintern vet man ju inte aldrig hur vädret bestämmer sig för att bli, ibland blir det skönare med vantar på händerna.
 
2. Almanacka
Denna köpte jag från Personlig Almanacka där man kan bestämma utseendet själv. Bilden på framsidan har jag själv tagit. Jag gillar storleken på denna almanacka, den får plats i väskan och man får plats att skriva mycket i varje uppslag.
 
3. Paraply
Jag har det i väskan av samma anledning till att jag har vantarna, man vet aldrig hur vädret blir. Paraply är ju inte bara bra mot regn, det skyddar också när det snöar.
 
4. Plånbok
Denna fick jag av farmor i julklapp för några år sedan och när jag fick den tyckte jag inte om den särskilt mycket. När min gamla plånbok började gå sönder (jag började få för många kort, de fick helt enkelt inte plats!), så lade jag över allt i den här och nu älskar jag den.
 
5. Nycklar
Jag har inte så många nycklar i min nyckelknippa, däremot har jag en mini-Rubriks kub (som jag fick av min syster, och den fungerar!) som gör att jag lätt hittar nycklarna i väskan när jag behöver dem. I nyckelknippan sitter också en liten elefant i trä och en ring med tre små hjärtan som representerar mina föräldrar och min syster (den har jag gjort själv).
 
6. Skrivblock
Jag är egentligen ingen sådan person som skriver ner tankar jag får när jag är ute men jag tar alltid med mig ett skrivblock utifall jag behöver det.
7. Busskort
Jag behöver inte säga så mycket mer om det, förutom att jag tycker att det är dyrt. Jag har inget månadskort utan fyller på med ett antal bussresor eftersom jag åker buss ganska oregelbundet.
 
8. Penna
För att kunna skriva något i skrivblocket måste man ju ha en penna.
 
9. Dextrosol, läppbalsam och Pepcid Duo
Min mage beter sig lite konstigt ibland och jag vet inte vad det beror på. Det kan vara magkatarr eller blodsockerfall men oavsett så brukar det hjälpa om jag antingen tar en Dextrosol eller en Pepcid Duo, så jag har alltid med mig det i väskan. Läppbalsamet har jag också med mig utifall jag behöver det (det doftar så gott!).
 
10. Nagelbandsolja i stiftform från E.L.F.
Jag har en ovana att riva och bita på mina nagelband och för att försöka sluta (eller kanske för att tänka på något annat) så smörjer jag på med nagelbandsolja, till exempel när jag sitter på bussen eller när jag har tråkigt (det är då jag börjat pilla).
 
11. MP3 och hörlurar
Jag brukar lyssna på musik är jag åker buss ner till stan, bussresan blir roligare och känns kortare då. Den här MP3:n är riktigt gammal men den fungerar fortfarande. Jag föredrar faktiskt att lyssna på MP3 istället för på mobilen, mobilen drar mycket batteri när jag lyssnar på musik.
 
12. Mobiltelefon
Det är en HTC Wildfire S som jag köpte för snart två år sedan. Om jag ska var ärlig så köpte jag den faktiskt för att jag tyckte att den var snygg. Jag hade inte hört talas om det märket tidigare men den såg inte ut som någon annan telefon (och jag ville absolut inte köpa en iPhone som alla andra hade, de är så fyrkantiga).
 
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It