Skönhet & smink / 2013 / 0       

Isadora Eye Shadow Palette - Matte Chocolates

Den här ögonskuggepaletten köpte jag i somras. Jag har märkt att jag har blivit mer intresserad av smink de senaste åren och när jag såg denna ögonskuggepalett på en sminkblogg så bestämde jag mig för att köpa den. Jag vill sminka mig naturligt och denna palett med bruna skuggor var perfekt.
 
När jag använder den så börjar jag med att lägga en primer (som ska göra färgerna mer intensiva och sitta kvar längre), jag använder en från E.L.F, över hela ögonlocket. Sedan lägger jag den ljusaste hudfärgade skuggan över primern med hjälp av en platt ögonskuggeborste (den med vitt skaft, kommer från E.L.F). Därefter lägger jag den näst ljusaste ögonskuggan och den som liggen i mitten av paletten i globlinjen och suddar ut så att de bildar en naturlig skugga. Till sist använder jag en snedskuren borste, även denna kommer från E.L.F (den med svart skaft). Jag lägger den mörkaste skuggan på ovansidan av den övre fransraden, som en eyeliner, och drar den upp lite. Till sist lägger jag mascara och så är det klart.
 
Eftersom jag inte har sminkat mig så mycket med ögonskuggor tidigare så har jag inget att jämföra med men jag upplever dessa ögonskuggor som ganska bra, de kan smula lite men de är lätta att jobba med. Jag har aldrig använt den rödaste skuggana av den alla, den som ligger näst längst till höger i paletten, den är helt enkelt för röd, och det känns ju lite tråkigt. På bilden där jag har lagt skuggorna på handen så är den översta raden utan primer och den understa med primer. Det visar ju bara vilken skillnad det blir - det blir mer färg med primern.
 
Isadora Eye Shadow Palette (som även finns i andra färger än brunt) går att köpa på bland annat KICKS och kostar ca 179 kr.
 
Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It