Övrigt / 2013 / 0       

Min vecka

I måndags påbörjade jag en två månaders lång praktik. Jag vill inte säga för mycket om var jag praktikserar men jag kan säga att det är på en kommunikationsavdelning i en stor organisation som har hand om bland annat äldrevårdsomsorgen, fritidsverksamheten för ungdomar och restaurangenheten som serverar mat på många skolor här i Västerås. Hittills har jag fått prova på lite typiska informatörsjobb så som att skriva utkast till pressmeddelande, skriva händelser på hemsidan samt läst igenom kommunikationsplaner. Jag känner redan nu att det här kommer vara bra erfarenhet för framtiden.
 
Måndag
Veckan började med att jag var tvungen att ta mig över en hal isbana och ett berg av snö för att komma till bussen. 
Väl på bussen satte jag mig längst bak till vänster och lade händerna vid elementet under fönstret för att värma mig.
Jag praktiserar på femte våningen och det är intressant att läsa om vilka avdelningar som ligger på vilka våningar.
 
Tisdag
På min andra praktikdag hade jag konstigt nog vant mig vid att gå upp riktigt tidigt. Jag gick upp runt 05.10 varje dag denna vecka.
Min arbetsplats på praktiken. Jag har två bildskärmar  och det ligger en laptop bredvid som man kan använda om man vill arbeta hemfrån.
 
Onsdag
En dag kom jag ner till stan 20 min innan jag började så jag tog en promenad. Här är Västerås stadshustorn, bilden är tagen från andra sidan Svartån.
Eftersom jag går upp mycket tidigt blir förmiddagarna långa och jag blir hungrig igen runt 10. Jag började ta med mig frukter varje dag att äta på förmiddagen.
Utsikten från ett fönster ner mot en av de stora shoppinggatorna i Västerås. Byggnaden till höger är en del av ett parkeringhus.

 
Torsdag
Jag brukar göra mig iordning alldeles för tidigt och det slutar att jag står i hallen med jackan på nästan 15 min innan jag borde gå. I torsdags pratade jag då lite med syrran när hon satt och åt frukost och läste tidningen.
Jag har varit duktig och tagit med matlåda flera dagar men i torsdags ville jag äta ute, så det blev en varm bagel och en festis på Esspresso House. Den var inte så god, varm creme cheese och ruccola är inte gott.
 
Fredag
I fredags åkte jag med en buss som hade blå klädsel, den brukar ha brunröd, det kändes konstigt, men det var trevligare än den vanliga.
Efter jag slutade i fredags missade jag bussen men gick sedan till Ica och köpte en stor påse med natugodis. Det var ju ändå fredag.
När jag gick upp på min gata såg jag att isen som låg där på morgonen hade smält bort och jag funderar faktiskt på att cykla till stan nästa vecka.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It