Mat & recept / 2013 / 0       

Jamie Olivers kokböcker

Jamies Matrevolution (2009), Middag på 30 minuter (2011), Middag på 15 minuter (2013).
Mat för hela året (2010), Nya mat för hela året (2012)
 
Jag gillar Jamie Oliver, det har jag gjort länge. Jag har sett många av hans matlagningsprogram på tv men jag har inte lagat så många av hans recept. Hans idé om att det ska vara enkelt att laga mat, alla ska kunna laga mat, och det ska kunna gå fort, känns bra. Han har en hemsida, jamieoliver.com, där man kan läsa många av hans recept, se klipp från hans matlagningsprogram och läsa nyheter och artiklar.
 
De här är i alla fall de Jamie Oliver-böcker som jag har. Jag tycker att alla är riktigt bra, det finns många olika slags recept i dem, men Mat för hela året känns som lite mer exklusivare eftersom recepten ibland innehåller lite annorlunda ingredienser som man inte använder till vardags. Jag tror nog att Middag på 15 och 30 minuter är de böcker som jag kommer använda mest, det känns som att de har recept som man kan laga varje dag.
 
Detta inlägg innehåller affiliatelänkar.
Namn
Kom ihåg mig?
E-post

URL

Kommentar

 

Bloglovin Boktipset RSS Tumblr We Heart It